Pürschjagt på hjortevildt

Pürschjagt på hjortevildt 2023-24

På jagtforeningens revirer kan der i perioden 1. september 2023 til 31. januar 2024 gennemføres pürschjagt på kronvildt, sika hjort og då vildt.

Der må skydes spidskronhjort, kronhjort fra ulige 10-ender og op, dåspidshjort, dåfuldskuffel eller sikahjort fra 6-ender og op, samt kronhind, kronkalv, då eller dåkalv. Alle i henhold til jagtloven.

Der må max nedlægges ét stk  hjort, då eller én dåkalv pr. tilladelse. Der er ingen restriktioner på kronhind og kronkalv .

Jagterne bliver lejet ud på ugebasis gældende fra mandag morgen til søndag aften. Der kan ikke lejes hjortevildtjagt i den uge, hvor foreningen afholder drivjagten.

Er der skudt til hjortevildt, og er dyret ikke leveret, SKAL der eftersøges med schweisshunde. Anskydning SKAL rapporteres til Jagtforeningen,Ole Kirkegaard efter kl. 16.30 tlf. 40 62 67 41.

Husk at medbringe Hjortejagt tilladelsen og kvittering for betaling ved indskydning, hvor Hjortejagt tilladelsen bliver endelig underskrevet af instruktørerne.

Betaling, pris 700 kr.: Kun via MobilePay til 960870

Husk altid at angive navn og anledning.

Der er ingen trofæafgift, men skytten skal betale følgende til foreningens konto:

Kalv 1.000 kr.

Hind 1.500 kr.

Spids hjort 2.000 kr.

Større hjort 3.000 kr.

Ønsker du at leje en hjortejagt, så kontakt Ole Kirkegaard på tlf. 40 62 67 41 eller okirkegaard58@gmail.com.

Bemærk venligst, at tilmelding er først gyldig, når der er betalt og tilladelsen er afhentet / modtaget via mail.

Fremvisning af jagt areal for hjortejagt. Samtidig med indskydning, datoen vil blive annonceret på hjemmesidens forside.

Der henvises til jagtloven for vores jagtområde om afskydning af hjortevildtet.

Ole Kirkegaard skal kontaktes efter endt hjortejagt for indberetning af set vildt under hjortejagten.

Ole Kirkegaard kan kontaktes på tlf. 40 62 67 41 eller okirkegaard58@gmail.com

Team members